zaterdag 27 december 2014

De SBS quilt voor Serious Request

Kijk nou toch eens wat voor moment van geluk ik beleefde.  Ik ben de gelukkige winnares van deze prachtige SBS-quilt.  








Deze quilt werd door de Sampler in Haarlem verloot voor Serious Request.
De quilt is gemaakt door 140 dames, die allemaal een blokje maakten. Zo bijzonder!





Ben al jaren fan van de boeken van Jennifer Chiaverini, de romans zijn geweldig om te lezen. Toen ik het eerste boek , de quiltclub, aan het lezen was, had ik er een briefje bij waarop ik de namen van de quiltblokken noteerde. Ik ging dan later op de computer bekijken welk blok dit was. Nadat ik het boek had gelezen hoorde ik dat er een patroonboek was van al deze blokjes. De Sylvia's Bridal Sampler. Dit is de quilt die de dames van de quiltclub schonken aan Sylvia (hoofdpersoon in de boeken) toen zij ging trouwen. Allemaal maakten ze verschillende blokjes die werden verwerkt tot één geheel. Het patroonboek heb ik dan ook in de kast staan, met de bedoeling deze ooit te maken. Hij kan nu dus van mijn WIM(wilikmaken) lijstje, want hij is al voor mij gemaakt. Echt bijzonder en heel speciaal. 






Ik had graag ook een blokje willen maken van deze quilt, maar binnen 2 uur waren alle blokjes al uitgegeven. (Voor € 5,- kon je een patroontje opvragen., op deze manier werden alle 140 blokjes gemaakt, daarna is ie door een aantal dames tot één geheel genaaid.)  Om dan toch mijn steentje bij te dragen aan het goede doel, heb ik 2 lootjes gekocht. Toen ik de lootjes kocht, zei ik nog tegen Tamara, vanaf nu ga ik heel hard duimen. Nou en ik heb vast heel hard geduimd, want op vrijdagmiddag 19 december heeft de burgemeester van Haarlem mijn nummertje 423 getrokken. Ik was helaas niet aanwezig, maar ja wie rekent er nu op dat je die quilt wint. En Langweer ligt niet naast Haarlem.  Via Facebook kreeg ik van verschillende mensen door dat ik waarschijnlijk de quilt had gewonnen. Dat zal toch niet waar zijn, dacht ik. Direct contact gezocht met De Sampler en ja hoor ik had echt de quilt gewonnen. En het eerste wat Tamara zei,  ik ga 27 december naar Groningen en dan kom ik je de quilt brengen. Zo geweldig. Ik ben er een paar dagen helemaal ondersteboven van geweest.  En vanochtend rond 12 uur was het dan zover, de quilt werd gebracht. Een verlaat kerstpakket, zei ze toen ze binnen kwam. 











               Wat een verrassing,  zo mooi!






De quilt is zo groot, Tamara en ik moesten hem samen omhoog houden 
en dan nog is ie niet 
helemaal in zijn geheel te zien. Nu zijn wij beide niet zo groot, 
maar de quilt meet 2,20 bij 2,95.






Na dit bliksem bezoekje ging Tamara door naar Groningen. Jammer dat je zo snel al weer weg moest, maar als ik ooit in Haarlem ben, dan kom ik bij je in de winkel langs. Beloofd!. 

Hieronder nog een paar foto's van de blokjes van de quilt. Zo divers in kleur en toch zo mooi door de shashings en de cornerstones in balans gebracht. En die rand, geweldig!. 











Kan natuurlijk niet alle blokjes één voor één hier laten zien, maar een paar wil ik jullie nog wel laten zien. Omdat ze zo mooi zijn, of zo speciaal of zo prachtig belangeloos doorgequilt door het KennemerQuilthuis. 










Op één ervan zit zelfs een knoopje genaaid, zo bijzonder.




Op dit moment hangt de quilt hier op de bank in de serre. Vanavond onder het eten steeds zitten kijken en elke keer zie je weer wat anders, een mooi stofje of een mooi motiefje. Denk dat ie daar voorlopig maar even blijft liggen en dan draai ik hem zo nu en dan even, zodat er steeds weer andere blokjes zichtbaar zijn.




Ik wil iedereen die heeft geholpen deze quilt te maken, bedanken.  Zou het heel erg leuk vinden een reactie te ontvangen van de mensen die een blokje hebben gemaakt. Zo kreeg ik deze week al een privéberichtje via Facebook van iemand, die een blokje heeft gemaakt. Bleek het de dochter van onze achterbuurvrouw te zijn, die deze zomer is overleden. Dat is toch wel heel bijzonder. De quilt gaat de eerste dinsdag in januari mee naar de bee, want daar zijn ook 2 dames die een blokje hebben gemaakt. Kunnen ze hun eigen blokje aanwijzen en de quilt ook bewonderen.

Och en nou vergeet ik nog te vermelden dat de gehele actie, er zijn ook nog 2 prachtige tulpen quilts gemaakt en geveild, € 2.500,00 heeft opgebracht voor Serious Request. Een prachtig resultaat! Super, bedankt, Tamara van der Gijp van De Sampler in Haarlem voor dit initiatief. 


Ik ga nog even genieten van de quilt.


                                               Groetjes en tot de volgende keer, 
                                                                Brigitt@

27 opmerkingen:

  1. Heerlijk quilt . Geniet er maar lekker van... Zo bijzondermet dit verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelooflijk mooi quilt Brigitta. Gefeliciteerd en heel veel plezier er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd !!! Geniet er lekker van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had het toch goed,ik hoop een keer te mogen komen bekijken.De quilt is komt uit mijn geboorte stad.Geniet er van

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben jij een geluksvogel! Je zal het maar winnen, zo'n prachtige quilt en zoveel mensen die daar aan gewerkt hebben. GEWELDIG!
    Heel erg gefeliciteerd, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. van harte met je prachtig lot dat je trof.......;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met deze prachtige quilt, en wetend dat het voor een goede doel werd gemaakt maakt hem extra mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch en ik kan je verbazing geloven, toen je hoorde dat jij de gelukkige was..
    Hij is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is die mooi! Kom hem gauw in het eggie bij je bewonderen. Wat een eer im zo'n prachtige quilt met een bijzonder verhaal in je bezit te hebben.
    Heb zelf al heel veel blokjes van de sbs gemaakt. In het nieuwe jaar toch maar weer uit de kast halen.
    Geniet er maar lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is je van harte gegund. En na even turen heb ik ook mijn blokje gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd. !euk om te lezen dat hij goed terecht gekomen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nogmaals van harte en ze is goed op haar plaats terecht gekomen.
    Dat je er maar jaren met liefde onder mag kruipen.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat bof jij dat je dit moois gekregen hebt. Geniet ervan en laat het voorlopig maar lekker in de weg liggen zodat je er vaak naar kijken kunt.
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat bijzonder, Brigitta!! En zo'n speciale quilt!!
    Met liefde gemaakt en bij een prachtig mens terechtgekomen.
    Daar kun je zo van genieten!
    Liefs, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een frisse vrolijkheid! Zo fijn dat je deze quilt gewonnen hebt, zoals je al zei: nu hoef je hem zelf niet meer te maken.
    super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige quilt is het geworden! En wat een mooi verhaal heb je er over gemaakt. Wel heel raar om het oude huis door jouw ramen te kunnen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fantastisch ! Wat een mooie quilt en wat istie je gegund. Superleuk voor je, gefeliciteerd hoor en héél veel plezier ervan ! Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van harte gefeliciteerd met deze mooie en bijzondere quilt! Leuk dat hij nu van je WIM lijstje af is.
    Was zelf te laat voor een van de 140 blokken, maar heb heel gezellig met een leuke groep dames geholpen om de quilt in elkaar te zetten. Steeds weer mooi hoe quilten verzusterd :-) en geweldig om nu te lezen dat hij op een hele goede plek is terrecht gekomen! Geniet ervan het is je van harte gegund!
    Groetjes 10eke
    10ekequilt.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd, het is een prachtige prijs.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. o heerlijk wat ben je een bofkont, dat is echt genieten, het is een super mooie quilt

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een super-de-super bofkont bent je!!!!! Gefeliciteerd dat je deze schitterende quilt hebt gewonnen!
    Wel erg groot, maar je hebt heel lang wat te kijken naar al die verschillende blokjes en stofjes.
    Lekker genieten van al dat moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Is dat even een super quilt om zomaar te winnen! Heel bijzonder omdat je de achtergrond weet en nu misschien ook meer namen te weten komt. Nog mooi een tijd laten liggen en bekijken, past hij op je bed? Veel plezier ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat is ie mooi! Ik kan me voorstellen hoe blij je er mee bent. Ik heb zelf de quiltclub ook gelezen en de overige boeken heb ik onlangs mijn moeder cadeau gedaan. Zo te zien zullen de boeken de moeite waard zijn. Veel plezier met je SBS quilt.

    Groetjes,
    Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tweede foto F6. (Met het groene vierkantje)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, geweldig :D
    Heerlijk genieten van je SBS.
    Groetjes,
    Anneriek

    BeantwoordenVerwijderen