maandag 16 februari 2015

handwerkbeurs

Afgelopen vrijdag een heerlijke dag gehad op de handwerkbeurs in Zwolle. Toch een van de mooiste beurzen op handwerkgebied. Erg gevarieerd en super goed verzorgd. 
Bijna, bijna ging de dag niet door ivm zieke huisgenootjes, maar gelukkig was jongste weer zover opgeknapt dat ie wel een dagje alleen kon/wou zijn en oudste besloot heel stoer en plichtsgetrouw toch naar haar stageplek te gaan. Super meid.  

In Joure pikte ik quiltvriendinnetje Marguerite op en samen gingen we verder richting Zwolle. Het weer was goed en het beloofde een mooie dag te worden. In Zwolle aangekomen was het al behoorlijk druk op het parkeerterrein en dat terwijl het nog lang geen 10 uur was. Oh jee als het maar niet zo vreselijk druk is, want dan zie je niets van de kramen en wordt je meegesleurd met de menigte. Eenmaal binnen viel het reuze mee met de drukte, het was gezellig. Veel bekenden gezien en hier en daar een praatje gemaakt. Dat is nu zo leuk van alle blogs en Facebook, je kent elkaar niet echt, maar je herkent elkaar dan toch. En met een gezamenlijke hobby is een gesprek dan zo gemaakt.  Daar kan ik zo van genieten, zo gezellig. 

Natuurlijk ook heel veel, (misschien te veel)  aankopen gedaan.  





Oh en dan loop je langs een stand met beren,  en ze kijken je allemaal zo lief aan. Doorlopen is je eerste reactie, nee ik kom niet in de verleiding. Maar als je dan zo'n lief klein beertje ziet en het is ook nog als bouwpakket ingeblikt, dan kun je toch niet zomaar voorbij lopen.  Nee, dit kleintje moest mee naar huis. Het moet ooit een beertje worden van 18 cm., ach die past vast straks nog wel ergens.







En dan kom je langs de stand van Bep, ooh zo mooi.  Ben gek op haar kleur keuze, dus een paar van de nieuwe french general woven stofjes gekocht. En dan loop je weer weg en zie je nog een keer omhoog en dan krijg je kippevel bij het zien van een prachtige poes. Snel omdraaien en op zoek naar het patroon. Gevonden, ik geloof dat het zelfs de laatste was, had ik even een geluk. Nu nog op zoek naar dat leuke ruitstofje.




Verderop bij de Quilt Ster kwam ik nog de perfecte stof tegen voor de eindbies van mijn Koning Willem, deze past er mooi bij toch. En als je dan toch bij die mooie kraam van haar bent, is het moeilijk weerstand bieden aan al die mooie stofjes. 





Weer wat stofjes meegenomen voor mijn Sarah Morell quilt, ik ben al een poos stofjes aan het sparen voor deze quilt. En dat is ook nu weer goed gelukt. 

Nog even bij Helena van het Quiltershúske geweest, helaas was het mooie blauwe rozenstofje al uitverkocht. Nou ja dan heb ik nu een goede reden om toch een keer bij haar langs te gaan in haar winkeltje in Eastermar. 




Verder bij de Gelrebloem de achtergrondstof gehaald die ik had besteld voor de Gossip in the Garden. Ook bij een kraam, maar 2 meter vliesofix gekocht. Ik heb nl. besloten deze quilt te appliceren met de festonsteek.  

Nou jullie hebben vast zo wel gezien dat ik een leuke dag heb gehad, nu nog de tijd vinden om al mijn aankopen te kunnen verwerken in diverse quilts. 




Inmiddels wel de tijd gevonden om de  kippen af te maken.  Hij is nu al leuk, vind ik zelf. En dan mag ik straks voor het eerst hexagonnen maken en paperpiercen. Ik blijf jullie op de hoogte houden van de vorderingen.  






En wat ook zo mooi is geworden, zijn de narcissen uit mijn vorige blogje. 


                                                  Groetjes en tot de volgende keer,
                                                                   Brigitt@

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te zien wat er voor moois te koop was op die leuke beurs.
    Kan me zo goed voorstellen hoe moeilijk het is om al die verleidingen te weerstaan.
    Je hebt je nog best ingehouden hoor :-)
    Dat lieve kleine beertje, schattig toch, daar is altijd plek voor, en anders alles een beetje inschuiven...
    Maar ja je heb ook nog een poes gekocht, maar dat gaat ook vast lukken, je hebt vast een huis van elastiek.
    Leuk die kipjes, ben er zelf ook zo gek op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke aankopen allemaal.....met hoeveel quilts ben jij eigenlijk bezig? Of ben je alleen nog maar stofjes aan het sparen om er ooit aan te beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blikje staat bij mij ook nog voor mij op tafel. Heb zelfs de deksel er al even afgehaald en de stof geaaid. Ze waren alleen vergeten er een 'zakje tijd' bij in te stoppen. ;)
    Vond het een heerlijke dag en beurs. Zit nog na te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt prachtige stofjes gekozen!
    Je kippen zien er al heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt wel je slag geslagen! Prachtig allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen