maandag 9 februari 2015





Jemig, je kunt je toch niet voorstellen dat het een paar dagen geleden nog zulk mooi winter weer was, met lekkere vrieskou en blauwe luchten. Nu is het grijs, grauw en koud buiten. Ik wil de bolletjes wel de grond uit zien. Je zou toch spontaan in een winterdip belanden.   






Zelfs Ody lijkt te denken, laat mij hier maar lekker liggen vrouwtje, ik ga niet mee naar buiten, mij te koud en te nat.  






Alleen de vogels buiten schijnen er geen last van te hebben, alhoewel deze "lichtjes" vogel toch een stiekeme blik naar binnen doet. Hij dankt zijn naam aan een van de oppaskindjes. Jaren geleden stond ik met een van de meisjes naar de vogeltjes buiten te kijken, ik probeerde haar uit te leggen welke vogeltjes er allemaal in de tuin zaten, koolmeesjes, een roodborstje, pimpelmeesjes en musjes. Heel erg interessant vond ze het, toen ik even later in de keuken stond riep ze dan ook  Brigitta nu is er is een lichtjes vogel in de tuin. Nou die moest ik snel zien natuurlijk. Bleek het een merel te zijn. Toen ik haar vroeg, waarom zij het een lichtjes vogel noemde, gaf ze als antwoord: hij heeft toch een lichtje in zijn snavel. Als ik nu een "lichtjes"vogel zie, moet ik nog altijd even glimlachen. 






Vorige week een mooie rode amaryllis gekocht, kijk toch eens hoe mooi fotogeniek die zijn.
Prachtig toch! 







Om alvast een beetje in de voorjaarsstemming te komen ben ik begonnen met het kippenquiltje van Farmyard quilting. Zij maakt zulke leuke ontwerpen. Kijk maar eens bij haar. Mijn muizenquiltje is ook van haar. Dit kippenquiltje kun je heel makkelijk van je restjes maken, maar omdat ik nog niet zoveel restjes heb, heb ik er gelijk maar wat stofjes bij besteld. 






Ben nu druk bezig met het kippen stitcherie patroon, weer even wat anders. Mijn borduurgaren er maar even bij gezocht. Wat een gezellige kippen hè. Zal ze maar snel van een kleurtje voorzien. En dan op de handwerkbeurs vrijdag maar lekker sneupen naar kleine knoopjes om ze op te vrolijken. 






Waar ik toch eigenlijk ook best een beetje vrolijk van werd, was de nieuwe broek van zoonlief. Deze moest in de was. Altijd natuurlijk binnenste buiten en kijk nou eens wat ik daar las. 



                               Oh jee, daar gaat onze emanciperende opvoeding.


                                                 Groetjes en tot de volgende keer,
                                                                 Brigitt@



6 opmerkingen:

  1. Mooi zo'n etiket. Hihi...
    Je kippetjes zijn super leuk!
    Wat zijn de patronen van farmyard toch leuk
    Ook ik moet vrijdag op zoek naar knoopjes.
    Geen straf hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laten we er maar van uit gaan dat de opmerking in het etiket grappig bedoeld is....anders gaan je haren er toch van overeind staan!
    Schattig kippenquiltje ben je aan het maken, toch een beetje Lente ondanks de mistroostigheid buiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat etiket is dat! Wel erg hoor, laten we hopen dat het maar een grapje van de fabrikant is. Wat maak je toch een schitterende foto's, echt prachtig gedaan!
    Die "lijster" is een merel hoor, niet je oppaskinderen verkeerd voorlichten natuurlijk.
    Jij ook al aan een kippenquiltje, ben gek op kippen, dus ben ik er ook aan begonnen (alvast knippen) Natuurlijk moet je "restjes" kopen :-)
    Veel plezier op de handwerkbeurs.
    En..... het voorjaar komt er aan hoor, heb daarnet een merel zijn lenteliedje horen zingen daar werd ik echt heel vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat een domme fout, ik heb het gelijk gecorrigeerd. Bedankt Floor.

      Verwijderen
  4. Ja, die patronen van farmyard zijn echt wel geweldig hé!
    Ohnee, ik zou je zoon direct uitleggen hoe hij het moet wassen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen