donderdag 18 juni 2015

Misbaksel




Ik zag vanochtend een wel erg bruine banaan in de fruitmand liggen. Nou zijn die qua smaak vaak het lekkerst, maar ik had ooit ergens iets gelezen over bananenbrood gemaakt met overrijpe bananen. Dus snel gegoogeld naar het recept. Heel veel recepten gevonden, maar ik had natuurlijk niet de juiste ingrediënten in huis. Bak nooit, mijn pubers wel . Voor hen heb ik altijd wel een pak bakmeel o.i.d in huis, want stel dat hun puberbrein ineens ingeeft dat ze "moeten" bakken, nou dan moet je wel wat in huis hebben. Dus even in de kasten gekeken en toen vond ik een pak voor een boerencake, klinkt lekker toch? Boerencake met banaan. Maar ja, zoals ik al zei, ik bak nooit en ik heb er dus ook deze keer weer niks van gebakken. Het voorbereiden ging super, ik had eieren in huis, boter in vloeibare vorm, makkelijk, scheelt in mixertijd. Op het pak stond tien minuten voorbereidingstijd, ik was in 5 minuten klaar, de beschrijving op het pak nog maar een keer nagelezen, nee niks vergeten. Suiker toevoegen is ook al niet meer nodig tegenwoordig. Na een uur de cake uit de oven gehaald en ja toen ging het mis. De cake liet niet los uit het bakblik, met als resultaat dat de randen kapot zijn gegaan. Kon ik wel gelijk even een stukje proeven, zonder dat iemand dat erg zou vinden,  en ja hoor de smaak is prima. Maar het bakken laat ik voortaan maar weer over aan mijn pubers. Oh ja, niet vergeten om bakmeel op het boodschappenlijstje te zetten, want stel dat ze misgrijpen.





Wat wel goed is gelukt, vind ik tenminste, zijn mijn twee vazen voor de Worthing Downs quilt. Omdat ik graag 2 "bijna" identieke vazen wou, heb ik nog een stukje stof bij de Frottende Freule erbij gekocht. Ben nog steeds helemaal vlieft op deze quilt. 






Ik heb hem laatst al even met een paar spelden in de wand
"vastgeplakt". Als ie klaar is is het de bedoeling dat ie daar komt te hangen.





 En we zijn inmiddels al over de helft, maand 10 kwam onlangs ook al weer binnen. Kijk nou toch eens wat weer een prachtige stofjes, daar word je toch helemaal blij van. 





Waar ik ook helemaal happy van word, is het vooruitzicht van de dag van morgen. Dan zien we elkaar weer, je weet wel, de dames van de Dear Jane dagen. Deze keer gaan we naar mijn quiltvriendin Marguerite,. Nou en zij is wél een bak prinses en zij heeft beloofd iets lekkers voor ons te bakken voor bij de koffie/thee. Heerlijk!  Mijn blokjes zijn inmiddels voorbereid, ben benieuwd hoe ver ik morgen kom.

Maar nu eerst op naar de sportschool. Ik hoop dat ik er daar meer van bak. 

                                     Groetjes en tot de volgende keer,
                                                    Brigitt@

10 opmerkingen:

  1. Ohhh je Wilt niet weten hoe mijn appel-kruimel cupcakes eruit zien. Hihi... Durf er niet eens een foto van te maken. De andere soorten zijn gelukkig wel toonbaar.
    Je quilt wordt echt een plaatje. Ga voortaan maar steekjes zetten en zet de pubers maar aan het bakken.
    Zie je morgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Piep
    Meid ... Twee tipjes..
    Vorm invetten en bebloemen en cake zeker 15min laten staan voor het ontvormen
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig zijn er weer wat calorieën verbrand in de sportschool. Want de cake is dan wel niet helemaal heel uit de vorm gekomen, maar dat maakt voor de smaak niets uit en je kunt hem niet heel eten toch?
    Veel plezier morgen bij Marguerite, ik lees hierboven dat haar baksel ook mislukt is.
    Dat gaat vast veel beter met je blokjes.... hoewel.... dan niet te veel praten hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zal als de wiedeweerga een blokje voorbereiden .... Tijd weer verdingest

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie vazen.
    En vaak zijn misbaksels toch nog erg lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig wordt je Worthing Downs, heel mooi stofgebruik! De cake mag dan wel niet zo mooi te voorschijn zijn gekomen, je pubers zullen er geen bezwaar tegen hebben denk ik. Als het maar lekker is. Fijne DJ dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eet lekker van je 'mooie' cake,de smaak is het belangrijkste.Sport ze en veel plezier met de dames van de Dear Jane.Mooie stukje geschreven...;-) Groet van Helena.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog een cake tip: ik mix altijd 10 minuten op de hoogste stand. Krijg je een heerlijk luchtige, hoge cake. En invetten bakvorm natuuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Very pretty applique block. I just recently purchased the pattern and am looking to see what others have done with the design.

    BeantwoordenVerwijderen