zondag 4 oktober 2015

Mijn eigen Singertjes Dag.





Eindelijk eindelijk had ik weer wat energie en zin om wat te gaan doen. Ik heb dan ook snel mijn Singertje op tafel gezet en het patroon van de poes van Atelier Bep te voorschijn gehaald. 



Patroondelen gekopieerd en uitgeknipt en op de lap stof gelegd. Hele lap in één keer onder het machientje en snorren maar. 





Wat maakt het Singertje toch een heerlijk geluid, het is net een spinnende poes. Eerst werd het lijfje gemaakt en daarna nog haar jurk en natuurlijk haar onderbroekje.



 


Jullie mogen heel even stiekem onder haar rokje gluren. Wat een lief kantje hè!  




Mijn pubers vinden het meer een muisje geworden, maar ach wat maakt het uit, vast staat dat ze een heel lief koppie heeft.



 Bij het kinder naaimachientje wat ik onlangs van Paul kreeg.








Het was heerlijk om haar te maken en ze is een fantastisch fotomodel. Ik ga een heel mooi plekje voor haar zoeken. 

Mochten jullie ook een Singertje hebben en het leuk vinden een keer een dagje naar Friesland te komen of in Friesland wonen, dan zijn jullie van harte welkom. Zou leuk zijn dat er ook in het Noorden eens een Singertjesdag wordt georganiseerd. Dus als je belangstelling hebt, laat dan maar een berichtje achter.






Vandaag een heerlijke boswandeling gemaakt met Mariska en Ody. Het bos begint al mooi te kleuren. De mist was nog niet helemaal opgetrokken in het begin van de middag, maar ondanks dat was het prachtig weer.

                                                  Ik heb genoten.  Geniet maar even mee. 




Helaas deze keer geen rood-witte paddestoelen. 













Ody vond dat het best lekker weer was om nog even te zwemmen.



Aan het einde van de middag, brak de zon nog even door en werd de lucht nog een beetje blauw.

Ik hoop dat mijn energie nu blijvend is en dat ik weer verder kan met de BOM van de Worthings Down quilt, want ik loop nu toch wel een beetje achter.  



Groetjes en tot de volgende keer,
Brigitt@

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke poes is het geworden.
    En wat ik helemaal fijn vind is dat je energie weer terug aan het komen is.
    Kom gauw weer bij je buurten.
    Heb helaas geen singertje maar wel zo'n zelfde kindernaaimachientje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. `leuk poezebeestje.
    was heerlijk weer...fijn dat ody dat het ook zo naar de zin heeft gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieverd!! Ik heb ook nog patroontjes van Bep liggen.... te leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die energie..... weet er alles van. Als je dat niet hebt, of niet genoeg, komt er zo weinig uit je handen. En als je in je hoofd dan wel heel veel wilt.....
    Maar jullie Jack Russel heeft nog genoeg zo te zien. Heerlijk zwemmen en een tak zoeken, dat deed mijn Terra vroeger ook zo graag.
    Mooie foto's zo met die mist.
    Dan dat lieve poesje met het schattige jurkje aan. Wat heb je dat leuk gemaakt.
    Tja.... ze heeft ook wel iets van een muisje. Misschien een kruising tussen een muis en een poes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's, dat was zeker genieten van zo'n mooie wandeling en die heerlijke dag met je Singertje om die leuke pop te maken is er ook een met een gouden randje natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen